FAQ

Veelgestelde vragen

Algemene voorwaarden

• Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
o De algemene voorwaarden zijn op onderaan op iedere pagina van onze website te vinden en via deze link: https://deherrieboerderij.nl/algemene-voorwaarden/

• Moet ik de algemene voorwaarden lezen?
o Voordat je een bestelling kunt plaatsen dien je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden dus het is zeer raadzaam om deze daadwerkelijk te lezen zodat er geen eventuele misverstanden kunnen ontstaan.

Webshop

• Moet ik een account aanmaken om een bestelling te kunnen plaatsen?
o Nee, dit is niet verplicht. Uiteraard is het wel handig voor een volgende bestelling.

• Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens?
o Uiteraard gaan wij zeer zorgvuldig om met persoonsgegevens. Deze gegevens zijn enkel voor intern gebruik om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn en onder geen enkele omstandigheid worden deze gegevens gedeeld met derde. Bekijk voor meer informatie onze privacy verklaring: https://deherrieboerderij.nl/privacyverklaring/

• Kan ik ook producten bestellen die niet op jullie webshop staan?
o Het kan voorkomen dat er producten zijn die (nog) niet in onze webshop staan maar die we wel hebben en/of kunnen leveren. Neem dus vooral contact met ons op als je iets zoekt wat niet in onze webshop te vinden is.

• Welke betaalmethodes accepteren jullie?
o Bij het afrekenen kun je kiezen uit de volgende betaalmethodes: § iDeal § Bankcontact § Overschrijven § PayPal

• Met welke verzendmaatschappij versturen jullie?
o Wij versturen onze pakketten met binnen Nederland en Belgie met DHL, voor Europa met PostNL of DHL.

• Wat kost verzending?
o Binnen Nederland zijn de verzendkosten €5,95 en gratis bij besteding vanaf €125,-. De verzendkosten naar Belgie zijn €9,95 en gratis bij besteding vanaf €500,- Verzending naar de rest van Europa kost €27,95 (alle genoemde prijzen zijn exclusief de wettelijke BTW).

• Kan ik de zending van mijn pakket volgen?
o Zodra het pakket gereed is voor verzending krijg je een email met daarin de tracking informatie.

• Kan ik mijn bestelling ook ophalen in de winkel?
o Uiteraard! Zodra je bestelling klaar ligt krijg je van ons bericht en kan de bestelling worden opgehaald tijdens onze openingstijden.

• Wat is de levertijd van mijn bestelling?
o Hoewel we ons best doen om alle producten op voorraad te hebben kan het natuurlijk voorkomen dat een artikel op het moment van bestellen niet voorradig is. Als dit het geval is nemen we direct contact met je op om je op de hoogte te stellen van de geschatte levertijd en/of met advies voor een alternatief product om je zo alsnog snel van dienst te kunnen zijn. Bestellingen die op werkdagen geplaatst worden vóór 14:00 en waarvan alles op voorraad is zullen diezelfde dag nog worden verzonden en worden in de meeste gevallen de volgende werkdag op het gewenste adres afgeleverd.

• Versturen jullie ook buiten Europa?
o Dat kan zeker. Neem in dit geval contact met ons op om de actuele verzendkosten te berekenen.

• Kan ik mijn bestelde producten retourneren?
o Als een besteld product niet voldoet aan je verwachting kan dit uiteraard geretourneerd worden. Het onbeschadigde product kan binnen 14 dagen geruild of geretourneerd worden in de originele verpakking. De verzendkosten en de verzendrisico’s zijn voor rekening van de verzender. Zodra het product retour is wordt de staat gecontroleerd en als deze naar behoren is zal het verschuldigde bedrag worden teruggestort. Neem altijd eerst contact met ons op als je iets wilt retourneren. Een aantal zaken kunnen niet geretourneerd worden: § Batterijen § Verbruiksartikelen § Op aanvraag bestelde producten § Op maat gemaakte producten § Reparaties § Afgeprijsde en B-Stock producten § Artikelen die contact maken met de huid van de gebruiker (Hide-A-Mic, Bluestar, Ursa, etc.)

Verhuur

• Is het mogelijk om online te zien of een product beschikbaar is?
o Nee. Wanneer je een verhuuraanvraag doet zal deze altijd door ons worden gecontroleerd en desnoods worden aangepast. Als alles in orde is krijg je een bevestiging per email en is je reservering definitief. Een verhuuraanvraag is dus geen definitieve reservering.

• Moet ik borg betalen?
o Nee dat hoeft bij ons niet. Wel hebben we een kopie van je legitimatiebewijs nodig indien je een nieuwe klant bent en zal de factuur bij het retourneren van de verhuurspullen moeten worden voldaan.

• Wanneer kan ik mijn reservering ophalen en wanneer moet deze retour zijn?
o Je reservering staat vanaf 14:00 klaar op de dag van ophalen en moet op de retourdatum voor 12:00 terug zijn. Mocht je een ander tijdslot nodig hebben, neem dan contact met ons op. Als de spullen na 12:00 terug zijn wordt er een extra verhuurdag in rekening gebracht.

• Kunnen jullie mijn reservering naar de locatie sturen?
o Nee. Je bent zelf verantwoordelijk voor het ophalen en retourneren van de spullen van en naar onze locatie.

• Wat moet ik doen als er iets stuk is?
o Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Voer zelf geen reparaties uit, alle reparaties dienen uitgevoerd te worden door De Herrieboerderij.

• Wat moet ik doen als ik iets kwijt of gestolen is?
o Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Bij spullen die niet retour komen wordt de volledige vervangingswaarde in rekening gebracht. De verhuurperiode van dit item loopt door totdat de betaling voldaan is.

• Zijn de gehuurde spullen verzekerd?
o Op alle artikelen wordt 5% verzekering gerekend. Deze verzekering dekt enkel diefstal vanuit gesloten ruimtes (geen voertuigen) waarbij de spullen niet zichtbaar zijn vanaf de buitenkant en wanneer er een volledig aangifte rapport is opgemaakt. Je bent als huurder zelf verantwoordelijk voor het zorgvuldig omgaan met de spullen vanaf het moment dat de spullen ons pand verlaten en totdat deze weer terug zijn op ons adres. Ook is er altijd sprake van een eigen risico van €275,-.

Maatwerk

• Maken jullie ook producten op maat?
o Zeker! Wij denken graag met je mee voor een passende oplossing. Wij kunnen je helpen bij zowel elektronisch maatwerk als mechanisch maatwerk.Denk hierbij aan opmaat gemaakt microfoonkabels, voedingsplaten of complete geluidskarren voor op de set! Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Reparatie en onderhoud

• Voeren jullie ook reparaties uit?
o Ja! Een kabelbreukje, defecte antenne of dolgedraaid schroefdraad? Wij kunnen het voor je repareren.

• Mijn spullen hebben een onderhoudsbeurt nodig, doen jullie dat?
o Geen probleem! Loopt je geluidshengel stroef? Is je audiorecorder vies? Wij zorgen ervoor dat je spullen weer naar behoren werken.

• Er is iets stuk wat ik niet bij jullie heb gekocht. Repareren jullie dit ook?
o Ja. Wij repareren het graag voor je. Je kunt alleen geen aanspraak maken op de eventuele garantie die nog op dit product zit en de reparatie zal dus betaald moeten worden.